De huur op tijd betalen

huur en andere financiële zaken.

zo betaal je altijd op tijd.

Betalen op de eerste van de maand

Natuurlijk kan het betalen van huur soms lastig zijn, maar we zijn er om je te helpen. Bij Vesta Huur & Beheer is het betalen van de huur eenvoudig en transparant. De huur dient elke maand bij vooruitbetaling te worden voldaan.

We bieden twee manieren om te betalen: via overschrijving of via een automatische betaalopdracht. Huurders kunnen in hun internetbankieren omgeving een periodieke betaalopdracht instellen, zodat de huur op een vaste datum aan ons wordt overgemaakt.

We begrijpen dat het betalen van huur een verantwoordelijkheid is die je serieus moet nemen. Daarom herinneren we je eraan wanneer de huur betaald moet worden. Zo voorkomen we samen dat er vervelende situaties ontstaan. Mocht er onverhoopt toch een betalingsachterstand ontstaan, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Samen kijken we dan naar een passende oplossing.

Heb je nog vragen over het betalen van de huur of over andere zaken rondom de huur van je woning? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd voor je klaar!

Voor het betalen van de huur maak je gebruik van de volgende bankgegevens:

  • Ten name van: Vesta Huur & Beheer
  • Rekeningnummer/IBAN: NL12ABNA0522357954 (onder vermelding van het factuurnummer of adres gehuurde pand en de maand)

Voorzie je problemen met de huurbetaling? Neem dan direct contact op met Vesta. Dit kan per email via info@vestahuur.nl of telefonisch van maandag tot en met vrijdag van 8.45 uur tot 17.15 uur via 010 434 14 03.

huur en servicekosten

Bij het huren van een woning, bedrijfsunit, opslagruimte of parkeerplaats betaal je doorgaans twee soorten huur:

  • de kale huur
  • en de servicekosten.

De kale huur is het bedrag dat je betaalt voor het huren van de ruimte. Naast de kale huur kunnen er ook servicekosten van toepassing zijn. Hieronder vallen kosten voor bijvoorbeeld energie, water, meubels, stoffering, schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten en onderhoud van een gemeenschappelijke tuin.

Vesta Huur & Beheer spreekt de servicekosten altijd van tevoren met je af en legt deze vast in het huurcontract.

Let op: de huur dient elke maand bij vooruitbetaling te worden voldaan, inclusief eventuele servicekosten.

andere financiële zaken

Jaarlijkse huurverhoging

Vesta heeft ieder jaar de mogelijkheid om de huur te verhogen.

  • Bij niet-geliberaliseerde huurprijzen (sociale huurwoningen) mag de huurprijs jaarlijks op 1 juli worden verhoogd met een wettelijk bepaald percentage. Daarbovenop kan er sprake zijn van een inkomensafhankelijke huurverhoging (indien wettelijk toegestaan).
  • Bij geliberaliseerde huur (vrije sector) geldt een CPI-indexering (Consumentenprijsindex) plus een opslagpercentage dat onderling contractueel is vastgelegd.

Waarborgsom

Als nieuwe huurder betaal je een waarborgsom voor het naar behoren nakomen van je verplichtingen. Afhankelijk van je situatie komt dit doorgaans neer op 1 maand huur.

Vesta betaalt geen rente over deze borgsom. Als je huurovereenkomst is beëindigd en je de woning/het gehuurde de originele staat hebt achtergelaten, dan krijg je je waarborgsom na uiterlijk twee maanden terug minus het eventueel aan ons verschuldigde bedrag.

Je kunt de borg niet gebruiken als maandhuur.

Ik wil mijn huur betalen.

veelgestelde vragen

Wil je weten wat je nog aan huur moet betalen? Bekijk dan je openstaande facturen in het huurdersportaal.

Je vindt daar ook alle gegevens om het via  bank aan ons over te maken. Al je betalingen vind je in het financiële overzicht.

Voorzie je problemen met je huurbetaling? Informeer ons daar zo snel mogelijk over. Je kunt ons bereiken via info@vestahuur.nl of via telefoonnummer 010 434 14 03. We kijken dan samen naar de mogelijkheden:

  • Bij tijdelijke betalingsproblemen kunnen wij een betalingsregeling met je treffen.
  • Bij meer structurele betalingsproblemen kunnen wij samen met je op zoek naar een woning die beter past bij jouw financiële mogelijkheden.
  • Leidt een gesprek niet tot een oplossing en bedraagt je betalingsachterstand meer dan 30 dagen, dan moeten wij je vordering overdragen aan het incassobureau. De incassokosten zijn vanaf dat moment voor jouw rekening.

Een deurwaarder geeft je nogmaals de mogelijkheid om jouw huurachterstand, met bijkomende kosten, te betalen.

Bij een huurachterstand van drie maanden of meer vraagt de deurwaarder bij de rechter om ontbinding van de huurovereenkomst en betaling van de huurachterstand, inclusief bijkomende kosten. De rechter wijst een verzoek tot ontbinding van de huurovereenkomst meestal toe. Hierna wordt overgegaan tot huisuitzetting.

Huurtoeslag is een bijdrage in de huurkosten.

Je vraagt het aan bij de Belastingdienst. Bij het aanvragen van huurtoeslag vraagt de Belastingdienst om jouuw rekenhuur (ook wel subsidiabele huur).

Vragen?

Vul dan onderstaand formulier in, wij nemen z.s.m. contact met je op.

Compare